تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/15 - 16:23
کد خبر: 165624

جزئیات بیشتری از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

انتقاد حدادعادل به سخنان روحانی درباره نیروی انتظامی/ تشکیک جاسبی و احمدی در رای اعضا نسبت به پیشنهاد هاشمی درباره هیئت امنای دانشگاه آزاد

انتقاد حدادعادل به سخنان روحانی درباره نیروی انتظامی/ تشکیک جاسبی و احمدی در رای اعضا نسبت به پیشنهاد هاشمی درباره هیئت امنای دانشگاه آزاد

در ادامه این جلسه احمد احمدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رأی‌گیری صورت گرفته تشکیک کرد و برای رفع این مسئله مجدداً رأی‌گیری انجام شد، اما برای بار دوم نیز موضوع نامه هاشمی‌رفسنجانی از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رسانه ها امروز از مخالفت اعضای شواری عالی انقلاب فرهنگی با پیشنهاد هاشمی رفسنجانی درباره انتخاب اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد خبر دادند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» اما جزئیات بیشتری از این جلسه کسب کرده است که در ادامه خواهید خواند.

در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر ترکیب اعضای هیئت‌امنای دانشگاه آزاد مطرح شد؛ در این جلسه حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نامه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرد که در نامه هاشمی‌رفسنجانی به روحانی این موضوع مطرح شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد دخالتی نداشته و از این پس هیئت موسس دانشگاه آزاد اعضای حقیقی هیئت‌امنا را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

به گزارش تسنیم در نامه هاشمی‌رفسنجانی عنوان شده بود که به جای آقای فرهاد دانشجو عضو حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، آقای رضا فرجی‌دانا معرفی و آقایان بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی نیز به عنوان دیگر اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد ابقا شوند.

این موضوع که توسط میرزاده مطرح شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این موضوع موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه این جلسه احمد احمدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رأی‌گیری صورت گرفته تشکیک کرد و برای رفع این مسئله مجدداً رأی‌گیری انجام شد، اما برای بار دوم نیز موضوع نامه هاشمی‌رفسنجانی از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد.

بار دوم اما عبدالله جاسبی یکی دیگر از اعضاء در تعداد آراء تشکیک بعمل آورد اما پس رای گیری سوم نیز این پیشنهاد رای نیاورد و عملا درخواست هیئت امناء دانشگاه آزاد با پاسخ منفی روبرو شد.

همچنین در ابتدای جلسه حدادعادل نسبت به سخنان روحانی در همایش فرماندهان نیروی انتظامی اعتراض کرد و خواستار توضیح رئیس جمهور در این رابطه شد.

روحانی نیز توضیحاتی ارایه داد که طبق گفته حاضران در آن جلسه ارتباط چندانی با موضوع نداشته و اقناع کننده نبود؛ پس از توضیحات رئیس جمهور 4 نفر از اعضای شورا (از جمله عزت الله ضرغامی و کچوئیان) خواستار صحبت شدند که رئیس جلسه اجازه صحبت به هیچ یک از آنها را نداد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود
عکس/ مراسم امتداد حماسه حضور
دولت چهاردهم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور استفاده کند
دانشگاه آزاد وظیفه خود می‌داند در قوام دولت جدید بکوشد
"بنیاد ملی نخبگان" شفاف‌ترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شد
سانحه برای ناو سهند در اسکله بندرعباس/ ناو غرق نشد + تصویر
آماری از مناظره‌های تلویزیون
نتایج نهایی آزمون آموزگاری اعلام شد
اعلام مدت قرارداد ترابی و اسماعیلی‌فر با تراکتور
۵ مطالبه مهم از رئیس‌جمهور پزشکیان
شرایط دریافت ارز اربعین امسال اعلام شد
ناوشکن سهند دچار سانحه شد
بغض مخبر هنگام صحبت دربارۀ شهید رئیسی در دیدار با رهبر انقلاب +فیلم
قرآن اهدایی رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت +عکس
پیشنهاد سنگین تراکتور برای هافبک استقلال
آغاز سی‌وششمین حراج شمش طلا
محسن برهانی روانه زندان شد +جزئیات
وجوه ایجابی و سلبی در اولویت‌های سیاست خارجی دولت پزشکیان چیست؟
حمله به مخفیگاه داعش در مومند دره
تهران گرم‌تر می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top